یک مقام عراقی اعلام کرد؛

طرح پنجساله عراق در زمینه تولید ۴۵ هزار مگاوات برق

طرح پنجساله عراق در زمینه تولید ۴۵ هزار مگاوات برق

مسئول امور وزارت برق عراق اعلام کرد: وزارت برق عراق طرحی بلند مدت دارد که طی ۵ سال تولید برق را به ۴۵ هزار مگاوات برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، وزارت برق عراق از امکان دستیابی عراق به تولید ۴۵ هزار مگاوات برق طی ۵ سال خبر داد.

«عادل کریم»، مسئول امور وزارت برق عراق گفت: تامین مالی توافقنامه امضا شده با اردن انجام شد، شرکت آن انتخاب و روند کار مشخص شد و آغاز آن به زودی در تابستان آتی انجام می شود.

کریم در ادامه افزود: مذاکره با برادران ما در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جریان است و در حال حاضر مسائل فنی و اقتصادی حل می شود و امیدواریم به زودی توافقنامه امضا شود و مذاکره با عربستان نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه انرژی های تجدید پذیر، عراق گام بسیار بزرگی برداشته و دولت عراق با تولید ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی پاک و توافق با شرکت های جهانی بزرگ در این خصوص موافقت کرده است.

کریم اشاره کرد که در صورت تصویب بودجه سال آتی، وزارت برق متعهد خواهد شد تا ۴ الی ۶ هزار مگاوات به تولید برق عراق بیافزاید تا ساعات دسترسی به برق افزایش یابد اما این مقدار کافی نیست.

مسئول امور وزارت برق عراق گفت: در حال حاضر به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز داریم که توانایی ما تولید بیش از ۲۱ هزار مگاوات است و این بدان معناست که حدود ۱۴ هزار مگاوات کمبود داریم و این میزان به طرحی میان مدت به مدت سه سال نیاز دارد.

وی در پایان اظهار داشت که وزارت برق عراق طرحی بلند مدت دارد که طی ۵ سال تولید برق را به ۴۵ هزار مگاوات برساند.

کد خبر 5292967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha